BAŞLANGIÇ – A1 (Prep 110) |
| Başlangıç kurunda, öğrenciler tüm dil becerilerinde temel bir altyapı oluşturmaya yönelik çalışırlar. Sık karşılaşılan konu ve kelimeler ve basit yapılardan oluşan kısa ve sade yazılı metinleri (örn. kısa e-postalar, mesajlar, duyurular) anlayabilirler. Dinleme becerisinde, günlük konularla ilgili açık ve yavaş konuşmaları takip edebilir, ana noktaları ve temel ayrıntıları ayırt edebilirler. Öğrenciler kişisel bilgiler, günlük rutinler, ilgi alanları, anlık ihtiyaçlar ve tanıdık deneyimler hakkında basit ve bağlı cümlelerle iletişim kurmaya başlarlar. Karşı taraf yavaş ve net konuştuğunda kısa sosyal etkileşimlere katılabilirler. Yazmada, temel dilbilgisi ve yazım kurallarına artan bir hâkimiyetle günlük temalar üzerine kısa ve bağlantılı cümleler oluşturabilirler (örn. rutinler, tercihler, basit planlar, geçmiş olaylar). |
BAŞLANGIÇ SONRASI – A2 (Prep 111) |
| Başlangıç sonrası kurunda, öğrenciler günlük yaşamla ilgili tanıdık konularda anlama ve iletişim kurma becerilerini genişletirler. Günlük rutinler, iş, okul ve benzeri konularda ana fikir ve önemli ayrıntıları ayırt ederek sade metinleri okuyup anlayabilirler. Dinlemede, öngörülebilir konularla ilgili açık, standart konuşmaları ve kısa sunumları takip edebilirler. Öğrenciler tanıdık konularda kısa etkileşimlerde bulunabilir, basit görüşler ifade edebilir ve geçmiş ya da gelecek olayları açık ve bağlı bir şekilde anlatabilirler. Yazmada, temel bağlaçları (örn. so, however, because) kullanarak görüş, duygu ve basit argüman ve anlatım içeren kısa ve düzenli paragraflar oluşturabilirler. |
ORTA – B1 (Prep 112) |
| Orta kurda, öğrenciler İngilizceyi daha bağımsız kullanmaya başlarlar. Tanıdık ve yarı soyut konulardaki çeşitli özgün metinlerdeki (kısa akademik metinler, görüş yazıları, çevrimiçi içerikler dâhil) ana fikirleri ve seçilmiş ayrıntıları anlayabilirler. Dinlemede, daha uzun konuşmaları ve tartışmaları takip edebilir, tutum ve görüşleri ayırt edebilir, temel argümanları tanıyabilirler. Öğrenciler rutin ve yarı resmî konuşmalara aktif şekilde katılabilir, görüşlerini açık biçimde ifade edebilir ve fikirlerini örnek veya açıklamalarla destekleyebilirler. Yazmada, tutarlı bağlaçlar, uygun üslup ve etkili paragraf yapısı kullanarak anlamlı ve düzenli paragraflar oluşturabilirler. |
İLERİ – B2 (Prep 113) / B2+ (Prep 114) |
| İleri kurda, öğrenciler akademik ve mesleki amaçlı içerikleri anlama ve dil üretimi becerilerini geliştirirler. Geniş bir yelpazedeki özgün metinleri anlayabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir; argümantasyonu, ima edilen anlamı ve bakış açısını ayırt edebilirler. Dinlemede, karmaşık konulardaki uzun konuşmaları, dersleri ve medya içeriklerini takip edebilir; ana fikirleri ve ayrıntıları belirlemek için yapılandırılmış ve kullanılabilir notlar alabilirler. Öğrenciler sosyal ve akademik bağlamlarda akıcı ve uygun şekilde iletişim kurabilir, görüşlerini açık bir mantıkla sunabilir ve savunabilir, sorulara güvenle yanıt verebilirler. Yazmada, çeşitli amaçlara yönelik açık, iyi organize edilmiş ve ayrıntılı çok-paragraflı metinler üretebilir; dilbilgisi, kelime bilgisi ve söylem belirleyicilerini etkili şekilde kullanabilirler. |