CUPS Dil Programı Kur Bazlı Kazanımlar
Her kurun sonunda öğrencilerin aşağıdaki becerileri kazanmaları beklenmektedir:
| OKUMA | DİNLEME | KONUŞMA | YAZMA | |
| Kısa, basit metinleri (örn. e-postaları, mesajları) anlamak; somut konuları, sık kullanılan kelimeleri ve temel yapıları tanımak. | Günlük yaşamla ilgili tanıdık konularda açık biçimde ifade edilen konuşmaları anlamak; temel bilgileri ve basit ayrıntıları fark etmek. | Tanıdık rutinleri, kişisel bilgileri ve temel ihtiyaçları anlatmak için basit cümleleri birleştirerek temel düzeyde akıcı biçimde iletişim kurmak. | Günlük konular hakkında (örn. rutinler, tercihler, planlar, geçmiş olaylar) kısa ve bağlantılı cümleler yazmak; temel dilbilgisi ve yazım kurallarına hâkimiyet göstermek. | |
| OKUMA | DİNLEME | KONUŞMA | YAZMA |
| Günlük yaşam, iş ve öğrenim gibi tanıdık konularda doğrudan anlatıma sahip metinleri anlamak; ana fikirleri ve önemli ayrıntıları belirlemek. | Tanıdık konularda açık, standart konuşmaların ana noktalarını ve tahmin edilebilir kısa konuşmaları anlamak. | Tanıdık konular üzerine kısa konuşmalar yapabilmek, görüşlerini basit ifadelerle açıklayabilmek ve geçmiş veya gelecek olayları anlatabilmek. | Cümleleri temel bağlaçlarla (ör. bu yüzden, ancak, çünkü) bağlayarak kısa, düzenli paragraflar oluşturmak; fikir, duygu ve basit görüşlerini ifade etmek. |
| OKUMA | DİNLEME | KONUŞMA | YAZMA |
| Tanıdık ve yarı soyut konulardaki otantik metinlerin ana fikirlerini ve bazı destekleyici ayrıntılarını anlamak (ör. kısa akademik, görüş veya çevrimiçi metinler). | Tanıdık ve kısmen yeni konularla ilgili uzun konuşmaları ve tartışmaları takip etmek; tutum, görüş ve temel argümanları ayırt etmek. | Rutin ve yarı resmî konuşmalara aktif biçimde katılmak; görüşlerini açıkça ifade etmek, örneklerle fikir geliştirmek ve başkalarına esnek biçimde yanıt vermek. | Bağlaçları etkili biçimde kullanarak tutarlı çok paragraflı metinler yazmak; dilbilgisi, ton ve paragraf bütünlüğünü gözeterek metinler oluşturmak. |
| OKUMA | DİNLEME | KONUŞMA | YAZMA |
| Çeşitli türlerdeki otantik metinleri anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek; örtük anlamları, argümanları ve bakış açılarını belirlemek. | Karmaşık konular üzerine yapılan uzun konuşmaları, dersleri ve medya içeriklerini anlamak ve ayrıntılı notlar almak. | Sosyal ve akademik bağlamlarda akıcı biçimde etkileşimde bulunmak; görüşlerini net bir mantıkla sunmak ve savunmak. | Çeşitli amaçlara yönelik açık, iyi yapılandırılmış ve ayrıntılı uzun metinler yazmak; dilbilgisi, kelime bilgisi ve bağdaştırıcı unsurları güçlü bir şekilde kullanmak. |