YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE UYUMLU ÖĞRENCİ YETKİNLİKLERİ
İngilizce Hazırlık Biriminde eğitim alan öğrencilerin aşağıdaki yetkinlikleri kazanmaları beklenmektedir:
1. İletişim
- Farklı sosyal ve akademik bağlamlarda uygun biçimde etkileşime girerek İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde kullanmak.
- İngilizceyi uluslararası bir iletişim aracı ve kültürlerarası etkileşim dili olarak kavramak ve bu rolleri doğrultusunda kullanmak.
2. Anlama ve Eleştirel Düşünme
- Farklı türdeki metinleri anlamak, yorumlamak ve eleştirel biçimde değerlendirmek için etkili okuma stratejileri geliştirmek.
- Çeşitli sözlü girdileri anlamak, yorumlamak ve çözümlemek için dinleme-anlama becerilerini geliştirmek.
- Eleştirel ve yansıtıcı düşünme becerilerini kullanarak bilinçli, mantıklı ve kanıta dayalı değerlendirmeler yapmak.
3. Bağımsız ve Yaşam Boyu Öğrenme
- Kendi öğrenme hedeflerini belirleyerek, etkili çalışma stratejileri kullanarak ve gelişimini düzenli olarak yansıtarak öğrenme sorumluluğunu üstlenen bağımsız bir öğrenen hâline gelmek.
- Değişime uyum sağlamak, uzun süreli öğrenme görevlerini yönetebilmek ve sınav süreçlerini özgüvenle sürdürebilmek.
4. Dijital ve Yapay Zekâ Okuryazarlığı
- Güncel dijital araçları ve yapay zekâ destekli teknolojileri iletişim ve öğrenmeyi desteklemek amacıyla güvenli, yaratıcı ve sorumlu biçimde kullanmak.
- Çevrim içi ve yapay zekâ kaynaklarını kullanırken etik farkındalık göstermek, bu araçların öğrenme sürecine etkilerini değerlendirmek ve dijital vatandaşlık bilinciyle hareket etmek.
5. Küresel ve Kültürlerarası Farkındalık
- Kültürel çeşitliliği değerli görmek, farklı bakış açılarına saygı göstermek ve kültürlerarası duyarlılığı geliştirmek.
- Dil öğrenimi ve iletişim yoluyla küresel farkındalık ve kültürlerarası anlayış geliştirmek.
6. İş Birliği ve Takım Çalışması
Takım içinde etkili biçimde çalışmak; iş birliği yapmak, sorumluluk almak, empati göstermek ve karşılıklı saygı çerçevesinde hareket etmek.
Yabancı Diller Bölümü Program Yeterlilikleri Bilgi Paketi